Campagnebeeld Kolonialisme en Rotterdam

Campagnebeelden Kolonialisme en Rotterdam

Campagnebeelden Kolonialisme en Rotterdam

Voor het ontwerpen van de twee campagnebeelden bij deze tentoonstelling is het Wereldmuseum Rotterdam een samenwerking aangegaan met twee enorme creatievelingen waarvan hun werk ook terug te zien is in de tentoonstelling. Wij stellen hun graag aan jou voor.

Hedy Tjin

Sinds ze is afgestudeerd van de HKU heeft Hedy met haar unieke en herkenbare tekenstijl al enorm veel mooie projecten afgerond. Hedy staat bekend om  het maken verschillende uitingen zoals, muurschilderingen, textielprints, boekillustraties en krantenomslagen, waarbij haar kenmerkende stijl, met onder andere krachtige kleuren, de onderwerpen van maatschappelijke waarde goed tot hun recht komen. Gedreven door de wens om haar werk te gebruiken als een voertuig voor inclusiviteit en openheid, wil ze met haar werk, vol levendige en stralende beelden, het publiek uitnodigen om complexe onderwerpen op een uitnodigende en nieuwe manier te verkennen. Ook richt Hedy samen met schrijfster Henna Goudzand Nahar de themaruimte in rondom het verhaal Op de rug van Bigi Kayman.

Hedy heeft met haar grafisch talent een mooie verhalende illustratie weten te maken met elementen die een goede vertegenwoordiging zijn van de stad Rotterdam.

Hedy

Ruby Joemai

Ruby Joemai richt zich met haar project Kaam Kari La op de relatie tussen kleding en identiteit en verwijst naar de druk die zij als kind van migranten ervaart om succesvol te zijn. (Hum) Kaam Kari La betekent ‘ik ben aan het werk’ in Sarnami, de Hindoestaanse taal uit Suriname. Ook is Ruby een creatieve duizendpoot die zich druk bezig houdt als creative art director, filmmaker en concept creator.

Voor haar werk in de tentoonstelling combineert ze elementen uit de Hindostaanse cultuur en hedendaagse kantoorkleding.

De creativiteit van Ruby’s werk en ook zij zelf zijn duidelijk terug te zien in het campagnebeeld van Kolonialisme en Rotterdam.

Ruby