Extended Family
15 december 2019

Een middag met de Extended Family

Extended Family Wereldmuseum (EFWM) is een samenwerkingsverband waarin kunst en creativiteit centraal staan met als doel nieuwe rechtvaardige werelden te tonen. Deze samenwerking verbindt het museum, zijn geschiedenis en collectie met diverse creatieve ondernemers uit de stad die werken met gedeelde thema’s. Samen onderzoeken we de verschillende manieren waarop mensen betekenis vinden in de stad. Begrippen als identiteit, creativiteit en gemeenschapszin staan hierbij centraal.

Op zondag 15 december vieren we het begin van deze samenwerking met een groep innovatieve, ondernemende en creatieve mensen. Het Wereldmuseum deelt hun toekomstbeeld: samen bundelen we onze krachten om inhoudelijke programma’s te ontwikkelen. Zo versterken we elkaar en levert de samenwerking een belangrijke toegevoegde waarde voor de wereldstad Rotterdam.

Nieuwsgierig geworden? Kom dan op zondagmiddag 15 december naar het Wereldmuseum en laat je inspireren door de bruisende creativiteit van de Extended Family!

Programma in de Balzaal van het Wereldmuseum, Rotterdam

14:00-14:05
Welkomstwoord

14:05-14:15
Gastheer Elten Kiene, is een presentator en spoken word-artiest.

14:15-15:15
The Culture Connect, een programma samengesteld door Rajiv Bhagwanbali, programmamaker en choreagraaf. Hij brengt dans, muziek, culturele verhalen, spoken word/storytelling en decor/design/stukken samen.

15:15-15:30
Intermezzo door gastheer Elten Kiene.

15:30-16:00
Sinfonia, hét kamerorkest van Rotterdam, gaat vier verschillende stukken spelen:
-    Grieg Holberg Suite
-    “Close to the water” met Rajae El Mouhandiz, muzikant en ondernemer
-    “Watani” met Rajae El Mouhandiz
-    Shostakovich Kammersinfonie Op.110a (delen 1&2) met Mariana Hirschfeld, spoken word-artiest

16:00 einde programma > het museum is open tot 17:00

Zondag 15 december 2019
14:00-16:00 uur
Wereldmuseum – Willemskade 25, Rotterdam
Kosten: entree Wereldmuseum (geen additionele kosten programma)