gender

Terugkijken | Online opening What a genderful world

Omdat de museumdeuren ten tijden van de geplande opening van What A Genderful World (in februari) helaas gesloten waren, hebben we een korte film opgenomen met onze drie Rotterdamse ambassadeurs. Op deze manier maak je alvast kennis met de wondere wereld tot het mogelijk is om de tentoonstelling zelf te bezoeken.

Gender is een spectrum, dat verandert met de tijd en verschilt per cultuur. Ontdek het in What A Genderful World in Wereldmuseum Rotterdam, waar Mounir Samuel (Noodzakelijke Gesprekken) spreekt met Rotterdammers Hasna El Maroudi (Lilith), Diederik Kreike (Koken met Konijnen) en Dean Bowen (voormalig Stadsdichter Rotterdam) over wat gender voor hen betekent. Daarnaast geniet je van een optreden van feministisch zangeres MEROL én verzorgt Diederik (Didi) een prachtige scène uit het theaterstuk FOK ME HOKJE.