wereldmuseum ossip
Persbericht:

Wereldmuseum krijgt positief advies van Rotterdamse Raad van Cultuur.

Het Wereldmuseum Rotterdam kreeg gistermiddag een positief advies van de Rotterdamse Raad van Cultuur over de subsidieaanvraag die is gedaan voor de komende beleidsperiode (‘21-‘24) van € 5.290.000. De Raad adviseert de Gemeente Rotterdam de subsidie te continueren. Dit najaar volgt het definitieve besluit van de Gemeente Rotterdam.

Het advies van de Raad:

“De Raad is zeer positief over de aanvraag van het Wereldmuseum. Het museum heeft in de afgelopen jaren een omvangrijke verbeteringsslag gemaakt vanuit een bevlogen visie. De samenwerking met het Nationaal Museum van Wereldculturen bleek heel goed uit te pakken en leverde voor alle partners meerwaarde op. De inclusieve programmering dwingt bewondering af en is inhoudelijk goed doordacht.”

Directeur Stijn Schoonderwoerd: “Dit is goed nieuws. De inspanningen van de afgelopen jaren hebben hun vruchten afgeworpen. Met de verbouwing van het Wereldmuseum en de nieuwe tentoonstellingsopzet met onder andere Superstraat voor families heeft de stad een modern museum voor en door Rotterdam. Op 4 september opent Kruispunt Rotterdam, waarmee de wereldcollectie terugkeert naar de Willemskade. Getoond in een setting waarbij we samenwerken met Rotterdammers, kunstenaars en artiesten. Hiermee sluiten we de laatste fase van herinrichting af en zijn we klaar om ons nieuwe profiel nog meer lading te geven.”