Superstraat
Persbericht:

Kom lekker binnenkijken in Superstraat!

Na een flinke verbouwing opent het Wereldmuseum dé nieuwe kinderexpo van Rotterdam!

Welkom in het hart van Rotterdam: Superstraat! Hier in het spiksplinternieuwe Wereldmuseum wonen en werken tien Rotterdammers. Vanaf zaterdag 6 juli 2019 zetten zij voor iedereen hun deuren wagenwijd open. Kom lekker binnenkijken bij deze buren en maak kennis met de verhalen van de straat. In de Superstraat ontdek je dat je Rotterdam niet uit hoeft om de wereld te leren kennen.

De leukste straat van Rotterdam

Het is burendag in de Superstraat en dat betekent dat iedereen welkom is. Ga op pad met burendagceremoniemeester Freddy, die altijd op de hoogte is van de laatste buurtnieuwtjes. Snuffel in Aga’s nieuwe winkel en kom erachter dat haar producten uit alle windstreken komen. Experimenteer met letters bij kunstenaar Kevin en neem een kijkje achter de geheimzinnige deur in zijn woning. Of studeer een dans in bij Rodney voor het zomercarnaval en leer meer over kleurrijke kostuums. Zo ervaren kinderen van 6 tot en met 12 jaar hoe deze buren met elkaar en de wereld zijn verbonden.

Wat hebben deze buren met elkaar gemeen? Zij staan met één voet in de wereld en met het andere in Rotterdam. Zij zijn er geboren, getogen, naartoe verhuisd of gevlucht. Samen vormen zij de Superstraat en staan symbool voor de vele culturen die de stad rijk is. Want in een stad met meer dan 170 nationaliteiten ben je als inwoner daarvan sowieso één ding: een wereldburger!

Mede mogelijk gemaakt door

Superstraat is mede mogelijk gemaakt met steun van het Mondriaan Fonds, VSBfonds, Prins Bernhard Cultuurfonds, Stichting dr. Hendrik Muller's Vaderlandsch Fonds, ABN AMRO Cultuurfonds, Stichting Bevordering van Volkskracht, Stichting Elise Mathilde Fonds, Van der Mandele Stichting, Rens-Holle Stichting, M.A.O.C. Gravin van Bylandt Stichting, Stichting Verzameling van Wijngaarden-Boot, Maatschappij tot Nut van ’t Algemeen, voormalige Vrienden van het Wereldmuseum en in samenwerking met Museum Catharijneconvent en Stichting Opzoomer Mee Rotterdam.

Noot voor de redactie

Officiële opening Superstraat: Hare Majesteit Koningin Máxima opent woensdagmiddag 3 juli de tentoonstelling Superstraat. Lees hier het persbericht.

Aankomst Koningin Máxima: woensdagmiddag 3 juli 14.00 uur

Accreditatie tot uiterlijk maandag 1 juli 14.00 uur per e-mail via communicatie@wereldmuseum.nl onder vermelding van naam, medium en functie.

Bij grote belangstelling geldt een beperkte toelatingsregeling. Media ontvangen na sluiting van de accreditatie per e-mail een bevestiging en een persprogramma met nadere informatie.

Perspreview: Voorafgaand de officiële opening biedt het Wereldmuseum aan pers de mogelijkheid de tentoonstelling Superstraat te bezoeken van 12.00 tot 13.00 uur. Graag aangeven bij de aanmelding of u hier gebruik van wilt maken.

Voor meer informatie en aanvullend beeldmateriaal kunt u contact opnemen met persvoorlichter Justin Hahury: T. 088 0042 979 E. communicatie@wereldmuseum.nl