RVT
Persbericht:

Nieuwe leden RvT NMVW

Twee nieuwe leden RvT Nationaal Museum Wereldculturen en Wereldmuseum

Het Nationaal Museum van Wereldculturen (NMVW) en het Wereldmuseum Rotterdam (WMR) verwelkomen twee nieuwe leden in hun Raad van Toezicht: Bart van Meegen en Leon Pieters. Zij vervangen Sjoukje Rullman en Mohammed Bouker van wie de termijn dit jaar afliep.

Op basis van de gedefinieerde profielen voor de leden van de Raad van Toezicht dienden de daardoor ontstane vacatures te worden vervuld door een lid met een juridische achtergrond en een lid met financiële expertise. Bart van Meegen (56) is jurist en werkzaam als President van de Rechtbank Overijssel. Daarnaast zet Van Meegen zich onder andere in als lid van de Raad van Toezicht van het Centraal Museum Utrecht. Leon Pieters (54) werkt als Global Consumer Industry Leader bij Deloitte. Ook is Pieters lid van Inclusion, Diversity & Equity Board binnen Deloitte Nederland.

Koen Becking, voorzitter Raad van Toezicht NMVW en WMR: “Met hun juridische achtergrond, financiële expertise en kennis op het gebied van cultuur, diversiteit en inclusiviteit vullen Pieters en Van Meegen de momenteel aanwezige kennis, expertise en ervaring binnen de Raad van Toezicht goed aan. Wij zijn Van Meegen en Pieters dan ook dankbaar voor hun bereidheid om als leden van de Raad van Toezicht een bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van de NMVW musea Tropenmuseum, Afrika Museum en Museum Volkenkunde en van het Wereldmuseum Rotterdam.”

Over NMVW en Wereldmuseum

De musea willen inspireren tot een open blik op de wereld en bijdragen aan wereldburgerschap. In mei 2017 is het Wereldmuseum Rotterdam als samenwerkingspartner verbonden aan het NMVW en delen naast de collectie ook dezelfde missie.

De collectie van NMVW laat zien dat we in deze wereld lachen en liefhebben, vieren en dansen, dat we huilen en rouwen, bidden en vechten. Ze vertelt dat we geven en nemen, koesteren en vernietigen, dat we dromen en verlangen, creëren en veranderen. De objecten en beeldende kunst bewijzen dat we in deze wereld samen buitengewoon mens zijn, tragisch onvolkomen maar tegelijkertijd ook zo mooi. De collectie laat zien dat we in deze wereld verschillend zijn en toch ook allemaal hetzelfde: mens.

---------------------------------------

Noot voor de redactie, niet ter publicatie

Voor meer informatie en interviewverzoeken neem contact op met de persafdeling: pers@wereldculturen.nl.