• English
  • Nederlands
menu
Organisatie

Organisatie

De organisatie van het Wereldmuseum bestaat uit een viertal sectoren. De sector Collecties en Presentaties is verantwoordelijk voor de inhoud van het museale product en het beheren en behouden van de collectie. De sector Bedrijfsvoering draagt zorg voor de facilitaire kant van het museale product, zoals de gastenontvangst en de beveiliging van het museumgebouw en de voorwerpen. Onder de sector Wereldbusiness BV vallen de verhuur, lunchroom en het Restaurant. Tot slot de sector Wereldmuseumwinkel BV. Deze sector beslaat de museumwinkel.
 
Nieuw logo
Eind 2009 presenteerde het Wereldmuseum een nieuw logo. Het labyrint is het oeroude concept om terug te gaan naar de kern van jezelf en van het leven. De mystiek van het labyrint ligt in de ervaring steeds dichter bij het centrum te komen, maar toch telkens weer weggevoerd te worden. Op aards niveau is het tekenen van het labyrint een oefening in contemplatie: een zoektocht naar je eigen ik en naar het pad van spirituele verlichting. Het labyrint op hemelsniveau zal altijd voor de mens verborgen blijven. Alleen de volledig zuivere zielen kunnen dat hoogste niveau bereiken. Het labyrint is praktisch in de hele wereld bekend. De oudste afbeeldingen zijn 5000 jaar oud. Maar het concept stamt uit een periode van ver daarvoor. Dit symbool, dat staat voor Oorsprong en Wedergeboorte, sluit naadloos aan op de betekenis van een groot deel van de museumcollectie van het Wereldmuseum en bij de vernieuwing van het museum zelf.


Deel met je vrienden