les in klas

Lesmateriaal voor in de klas of thuis

Bekijk hier het online lesmateriaal van Wereldmuseum Amsterdam, Wereldmuseum Berg en Dal, Wereldmuseum Leiden en Wereldmuseum Rotterdam voor in de klas of thuis.

De voorbereidende en verwerkende lessen bij een museumprogramma vind je bij de informatie over het programma.

Je vindt al onze lessen ook op LessonUp kanaal.

Filter resultaten

knutselactiviteit
VAST AANBOD

Wereldactiviteiten voor thuis en op school

Leuke en leerzame wereldactiviteiten voor thuis én op school.
Slavernij niet voorbij
VAST AANBOD

Slavernij niet voorbij, online lespakket

Een interactief online lespakket over slavernij voor groep 7 & 8 en onderbouw voortgezet onderwijs.
Geloven in de wereld
VAST AANBOD

Online lespakket: geloven in de wereld

Het interactieve online lespakket 'Geloven in de wereld' zet leerlingen aan tot nadenken over geloof.
Het karakter van China

Het karakter van China

Met het interactieve online lespakket 'Het karakter van China' ontdekken leerlingen een aantal aspecten die kenmerkend zijn voor de Chinese cultuur.
Wat weet jij over China

Wat weet jij over China

Met het interactieve online lespakket 'Wat weet jij over China' kunnen leerlingen hun kennis over China testen.
Keti Koti intro

Feest! – Keti Koti

Hier vind je creatieve activiteiten, verhalen en feestvoorwerpen passend bij het feest Keti- Koti.
Inspirerend afrika

Inspirerend Afrika - Lesmateriaal

Met het interactieve online lespakket ‘Inspirerend Afrika leren leerlingen dat Afrika krachtig in haar grootte is, enorm divers in talen en religies en rijk aan grondstoffen.
Niemand vlucht vrijwillig

Niemand vlucht vrijwillig

Met het interactieve online lespakket ‘Niemand vlucht vrijwillig’ leren leerlingen de belangrijkste begrippen m.b.t. vluchten.
Dia de Muertos

Feest! – Día de Muertos

Hier vind je creatieve activiteiten, verhalen en feestvoorwerpen passend bij het feest Día de Muertos.
Kerst! Wereldwijd

Feest! – Kerst! Wereldwijd

Hier vind je creatieve activiteiten, verhalen en feestvoorwerpen passend bij het feest Kerst! Wereldwijd.
Braziliaans carnaval

Feest! – Braziliaans carnaval

Hier vind je creatieve activiteiten, verhalen en feestvoorwerpen passend bij het feest Braziliaans carnaval.
Ramadanfeest

Feest! – Eid al-Fitr, Ramadanfeest

Hier vind je creatieve activiteiten, verhalen en feestvoorwerpen passend bij het feest Eid al-Fitr, Ramadanfeest.
Chinees Nieuwjaar

Feest! – Chinees Nieuwjaar

Hier vind je creatieve activiteiten, verhalen en feestvoorwerpen passend bij het feest Chinees Nieuwjaar.
Kinderdag in Japan

Feest! – Kinderdag in Japan

Hier vind je creatieve activiteiten, verhalen en feestvoorwerpen passend bij het feest Kinderdag in Japan.
Onze koloniale erfenis

Lesmateriaal Onze koloniale erfenis

Gratis LessonUp lessen over racisme, uitputting van de aarde, creatief verzet en economische ongelijkheid.