Crafts
10 juni 2023

Crafts Academy | Kalligrafie

Crafts Academy is het nieuwe talentenprogramma van Crafts Council Nederland.

Het is voor jonge, ambitieuze makers tussen de ± 16 en 30 jaar. Crafts Academy biedt de kans om technieken te leren die niet in het reguliere onderwijs gegeven worden. De docenten zijn experts in hun vak en behoren tot de top van Nederland. Van hen leer je alle aspecten van het ontwerpend maken: techniek, vaardigheid, ontwerpen, cultureel erfgoed en innovatie.

Techniek: Kalligrafie

• Waar: Wereldmuseum in Rotterdam
  • Wanneer: 13 mei, 20 mei, 27 mei, 3 juni en 10 juni
  • Docenten: Tawab Safi en Job Wouters

Kalligrafie, ook wel letterkunst genoemd, is de kunst van het mooi en elegant schrijven. De oorsprong van kalligrafie ligt in het Midden-Oosten en de naam komt van de Griekse woorden voor ‘schoonheid’ en ‘schrijver’. In veel landen wordt kalligrafie beschouwd als een vorm van kunst. Toepassingen vind je ook terug in tapijten en architectuur. Kalligrafie heeft door de eeuwen heen vele kunstvormen geïnspireerd, waaronder letterontwerp en typografie. Hedendaagse letterkunstenaars halen vaak inspiratie uit de eeuwenoude kalligrafietechnieken, om nieuwe en innovatieve letterontwerpen te creëren.

Klik hier voor meer informatie over de cursus Kalligrafie.

Crafts