Museumnacht Wereldmuseum Rotterdam
Persbericht:

Dit mag je niet missen tijdens Museumnacht010!

Tijdens Museumnacht010 op zaterdag 3 maart 2018 heeft het Wereldmuseum de primeur! De Rotterdamse rapper Winne treedt op met een paar nummers van zijn langverwachte album Oprecht door Zee. Daarnaast worden er spoken word tours en workshops gegeven in de maskertentoonstelling POWERMASK en zijn dertig topstukken uit de collectie na lange tijd weer uit het depot gehaald in de presentatie Ons Verhaal.

Museumnacht010

In het Wereldmuseum beleven bezoekers tijdens Museumnacht een vol programma met art, performances en muziek. Naast een preview van het nieuwe album van rapper Winne is er een showcase met verschillende artiesten van zijn label Couture 33. Museumnachtbezoekers  kunnen met spoken word performers op tour door de maskertentoonstelling POWERMASK of gaan zelf aan de slag met taal en ritme in een workshop gegeven door spoken word artist Elten Kiene.

Daarnaast worden speedmeditaties gehouden in de Tibetaanse tempel en sluit DJ Franky Sticks de avond af met een feest in de bekende balzaal van het museum. Speciaal voor Museumnacht opent de presentatie Ons Verhaal waarin dertig objecten van over de hele wereld uit de Rotterdamse collectie het verhaal vertellen van meer dan 130 jaar verzamelen door Rotterdammers voor Rotterdammers.

Bouwen aan de toekomst

Het Wereldmuseum bouwt dit jaar aan de toekomst. Het museum wordt geoptimaliseerd, ontwikkelt een nieuw kindermuseum en creëert meer ruimte voor tijdelijke tentoonstellingen en de vaste opstelling van de Rotterdamse collectie. De eerste stappen zijn inmiddels gezet door een nieuwe museumwinkel te openen met een uitgebreid assortiment aan producten van Rotterdamse ondernemers en producten van over de hele wereld. Daarnaast wordt er dit jaar vol ingezet op een aansprekend publieksprogramma voor een brede doelgroep waarvan Museumnacht een voorproefje geeft van de nieuwe koers die het Wereldmuseum vaart.