Opening Superstraat
Persbericht:

De leukste straat van Nederland is geopend!

Zojuist heeft Hare Majesteit Koningin Máxima de tentoonstelling Superstraat geopend.

In de Superstraat wonen en werken tien Rotterdammers. Zij zijn in Rotterdam geboren, getogen, er naartoe verhuisd of gevlucht. In de Superstraat ontdek je dat je Rotterdam niet uit hoeft om de wereld te leren kennen.

Tijdens de opening hield burgemeester Aboutaleb een toespraak, waarna Koningin Máxima de tentoonstelling opende door het straatbord te onthullen. Zij bracht een bezoek aan de Superstraat en de werelden van de buren. Superstraat is de eerste tentoonstelling waarmee het Wereldmuseum opent na een grote verbouwing.

Feestelijk openingsweekend

Aankomend weekend op zaterdag 6 juli en zondag 7 juli is de tentoonstelling voor publiek geopend. Tijdens deze feestelijke opening is de Superstraat gratis te bezoeken en worden er extra activiteiten georganiseerd.

Mede mogelijk gemaakt door

Superstraat is mede mogelijk gemaakt met steun van het Mondriaan Fonds, VSBfonds, Prins Bernhard Cultuurfonds, Stichting dr. Hendrik Muller's Vaderlandsch Fonds, ABN AMRO Cultuurfonds, Stichting Bevordering van Volkskracht, Stichting Elise Mathilde Fonds, Van der Mandele Stichting, Rens-Holle Stichting, M.A.O.C. Gravin van Bylandt Stichting, Stichting Verzameling van Wijngaarden-Boot, Maatschappij tot Nut van ’t Algemeen, voormalige Vrienden van het Wereldmuseum en in samenwerking met Museum Catharijneconvent en Stichting Opzoomer Mee Rotterdam.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie en aanvullend beeldmateriaal kunt u contact opnemen met persvoorlichter Justin Hahury: T. 088 0042 979 E. communicatie@wereldmuseum.nl